runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



onsdag 22 december 2010

* FRÄMLINGAR

Vill verkligen tacka de 2 killarna som hjälpte mig igår.
Som tog 30 min av sina morgnar för att hjälpa mig.
Hjälpa mig när jag fick den smarta idéen att köra till jobb istället för att ta bussen. För att jag tyckte det skulle vara skönare o smidigare att åka bil.
O visst, att åka hemifrån, till dagis o från dagis in till centrum va inga problem. Sen att jag fick sitta i bilköer in mot centrum i 30 min o sen när jag inser att det inte gick att parkera där jag tänkt (ut med en gata, med 50 cm snö!!) o tänkte att jag valde en mindre gata då, där det fanns platser man körde rakt in i istället för backa in...
Hittade en kal plats, med spår där förre bilen kört ut...
Siktade på spåren o körde in. Men. STOPP!
Där blev jag stående! Med endast nosen inne i rutan o häcken ut i gatan!! :-o
Panik!!
Kom först en kille, so försökte putta, men icke... sen kom en annan kille, o det gick knappt...
De fick putta o gunga bilen. O efter att de va helt slut o halv ihjäl gasade av avgaserna, så kom jag framåt. För bakåt gick inte!
Tackar dessa söta killar! Inte bara för att bilen kom loss o jag äntligen kunde bege mig till jobb, utan för att jag annars hade förlorat förståndet att stå fast där med en massa tutande gubbar som ville komma förbi men inte fattade att jag faktiskt inte medvetet ställt bilen halvvägs ut i gatan!!

Ja, det tog mig 2 h från dagis till jobb!!
Knappast snabbare, billigare o definitivt inte smidigare än bussen!! :-o

Men nu hämtas (förmodligen) vår andra bil idag, o jag har semester tills nästa år!
:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar