runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



söndag 6 juni 2010

* HÄRLIGA LÖRDAG

Åh, vilken härlig dag!
Började med att möta upp en kompis m hennes lille son o sambons moster med sina 2 barn.
I Folkets Park.
Vädret va helt underbart... Det lektes på lekplats, o förutom att jag önskade att jag hade utdragbara armar (barnen stack på vars ett håll!!) så gick allt bra.
Fikan fick vi iofs slänga i oss, för barnen hade inte ro att sitta ner på filt o fika (men det har man slutat förvänta sig för länge sen!!).
Sen inne i Arken med alla djuren, så blev tempot lite lugnare... O där satt de alla o lekte läänge i sandlådan o vi mammor fick hämta andan lite.
Kompisen m sonen promenerade hem.
Min minsting o mosterns minsting somnade gott i vagnarna o flickorna fick vars en glass...
Sen stannade vi till vid den stora vatten-rosen...
Flickorna fick ta av sig lite kläder o svalka sig!! Såå härligt! Jag passade på att sätta mig o sola lite på muren.
För att när 2-åringen sover, så är det rena rama semestern!! ;-)
Blev sontant hembjudna på grillning till mostern, o det tackar inte en trångbodd lägenhets-innehavare som jag nej till!! :-D
Hem om o packa upp kylväskan o hämta mannen (som spelat fotbolls-match), sen vidare till deras underbara trädgård!
Där blev det mera vatten o bad för barnen o god mat.
Vi stannade tills läggningsdags (barnen då, inte vår)...
Helt underbart dag!!
Tack C... o tack solen!!

(o hmm... hus-lägtan fick sig en ny dos!! Det possitiva är att mannen oxå börjar närma sig min desperation!! Hihi... till hösten så... när han inte studerar längre... hoppas vi... håll tummar o tår...)

Svalkande vatten-ros...

2 kommentarer:

  1. Jag håller alla tummar och tår för er att ni hittar nåt till hösten! Det vet du!

    SvaraRadera
  2. Tack!!

    Jag är ju inte världens bästa på att vänta o ha tålamod... Vill flytta NUUUU!!

    :-D

    SvaraRadera