runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



tisdag 22 juni 2010

* FÖRKLARING... O BEKLAGNING

Nere i främre hörnan... dääär... där skymtas en liiiten vit prick. Hörntand på väg upp.
Förklaring till Gnällert´s feber??
Hoppas det!

O rent allmänt... är såååååå jäääävla trött på detta eviga gnäll, bråk, skrik o gråt o ännu mera gnäääll!!
Det går fan inte många minuter utan att barnen bråkar!? Dottern ska vara på lillebror HELA tiden... o han gnäller o puttar bort henne... hon flyttar inte sig, o gnäller för att han slår henne!
Busar man med den ena så ska den andra vara framme... leker den ena med en leksak, ja, då ska fan den andra ha just den!!
Storasyster håller hela tiden på med att allt ska vara rättvist... vilket gör att den lille gnäller!! För inte förstår han vad som är rättvist!!
Hon lyssnar inte, o gör allt annat än det man säger till henne... man blir lagom trött på sin egna röst när man säger samma sak till henne hemhundra gånger!! O äter gör hon inte, o ett återkommande gnäll om att få äta nått annat!!
Lillebror klättrar upp på allt högre höjder (står o balanserar o är millimetrar ifrån att ramla!!) Tar dricka o spottar ut det (för skoj skull??)... o detta förbaskade kastande??!! Han ska kasta ALLT!! O då menar jag ALLT! Bilar flyger, tallrikar åker, bollar studsar o mat kastas...
Igår fick jag en leksaks-bil i bakhuvudet när jag kör bil...

Snälla... säg att det blir bättre...??
Annars kan jag tänka mig att flytta till nått riiiktigt billigt skjul, sälja min kropp, jobba extra, drog-handel... ja, vad som, för att skaffa en Nanny!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar