runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



söndag 30 maj 2010

* PRINSESSA O RABARBER

Igår va vi ju på StarWars-kalas. En av dagis-kompisarnas...
Många av barnen är helt inne i StarWars, men min dotter vet knappt vad det är... Känner väl igen några av figurerna (Yoda o Darth typ...), men det är väl från tröjor o liknande.
O det va valfritt att klä ut sig... men eftersom jag själv va utklädd till Princess Leia när jag hade 30års fest (tema Superhjältar o Sagofigurer), så hade lite grejer hon kunde ha...
Tex "kanelsnäckorna" till hår (stora flätor av fleectyg).
Googlade lite bilder o hon va med på grejen!
Åh, hon blev såå söt... Vit volang-klänning, med långarmad bolero till (den från förra inlägget ;-)), metall-bälte (mitt), hår-snäckorna (som jag sytt fast på ett guld-flät-hårband) o ett mini lys-svärd o knästrumpor!!
:-D
Min lilla krigs-prinsessa!
Kul hade hon... o en speciell pojke (de är lite förtjusta i varandra) gillade det lite extra... haha, så nu vill dottern vara Prinsessan Leia varje dag, eftersom O tyckte hon va sååå söt!!
:-)

På kvällen skulle min arbetskamrat o hennes lille söte Tommy (nakenhunden) komma hit på lite vin o EuroVision...
Men eftersom vår afterwork vi gick på i fredags satt sina spår i form av lite bakis-huvudvärk för M, så skippade vi vinet (jag gick tidigare, så jag mådde bättre :-D)
Men åkte förbi mina föräldrar efter kalaset o hämtade en massa rabarber... så slängde ihop en rabarber o jordgubbs-paj... Mmmm... Serverade vaniljglass till isället för sås denna gången.
Den blev väldigt god om jag får säga det själv! ;-)



Senare idag blir det 82-års-kalas för hela familjen.
Dock så sover mannen för tillfället. Han hade en heldag med polare i Köpenhamn igår. Men Öl, aktivitert, mat, mera öl o nattklubb...
Hade räknat med att han skulle vara bort i ett dygn, då de åkte kl 10 (började med lunch)... o ja, eftersom han kom hem 5.45, så va det nästan rätt räknat!! :-D
Jag e bara glad att JAG inte är trött o bakis!!

2 kommentarer:

  1. Du får komma och hämta rabarber hos maj med..har rätt mkt. bakade själv idag mums. Ses en dag? Helgen, hur ser den ut? manne ska fixa matteos rum , sätta gipsväggar Äntligen så jag kan fixa klart där.Kram

    SvaraRadera
  2. Visst kan vi höras om helgen... tror lör, på dagen är det som funkar för oss!
    :-)

    Vad ska du göra med hans rum?
    Ska han få sova där inne snart då?
    :-)

    SvaraRadera