runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



lördag 15 maj 2010

* 15 ISTÄLLET FÖR 5

Min Putchi, min lille son... han skulle minsann inte vara som oss andra. Han skulle sticka ut!
Envis o bekväm som han va så gjorde han inte som hans mamma ville..
Dvs födas den 5e maj.

Som de flesta vet så är jag själv född 2/2... min sambo 10/10 o vår dotter kom med kejsarsnitt den 3/3.
Så då hade det varit så kul om sonen ville komma den 5/5. Men icke!!
Va tom inne på förlossningen den 5e... men nää... trots att jag va öppen o hade värkar så va det inte dags!! :-(
Dagarna gick i en saaakta o smärtsam takt...
va det den 15e... Vi åkte in för att jag skulle få hjälp med att sova på nätterna (värkar från 22-07 varje dag!! :-o), men då visade det sig att Putchis hjärta inte riktigt reagerade på värkarna som de skulle...

Så efter nån timme o en massa samtal blev det bestämt att jag skulle bli igångsatt...
Då hade jag bestämt mig för att han iaf skulle födas den 15 o inte den 16!! (vilket barnmorskan gissade på!!)
Kl 23 började äntligen kryst-värkarna... o jag tittade på klockan mellan varje värk!!
23.45 kom han ut!!
Så... o nu har det gått 2 år!! Vart har tiden tagit vägen?
Min lille Putchi är fortfarande envis, men det gör inget längre att han inte ville komma den 5e... den 15e blev bra det oxå!!

Hipp Hipp hurra till min lille son!

Tack för att du finns o balanserar vår lilla familj!
Älskar dig!

1 kommentar:

  1. Två år, ja jösses. Och nu ska jag få en liten som ska ligga sådär fantastiskt söt i en genomskinlig balja. Overkligt.
    Ha en fin dag!
    Kram
    /Kristina

    SvaraRadera