runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



söndag 10 januari 2010

* SKALLEBANG O MIN ÄLSKADE LILLE MISSFÖRSTÅDDE PUCHI

Dagen har varit såå påfrestande!! Haft en huvudvärk från helvete. Skulle på 79-års-kalas idag. Tog oss dit trots mitt dunkade huvud... o ni som känner mig, ja, jag kanske inte alltid är på solskens-humör, så ni kan tänka er hur trevlig jag va nu?!!
O för att knappast göra saken bättre va minste avkomman på djälulskt humör... Han har humör-svängningar värre än hans mamma hade för snart 2 år sen!!
Men det är väl tänderna i kombination med bristande verbal kommunikation...?
Han har skrikigt, slängt sig o varit jobbig... för att han inte fått äta godiset som stod framme (som jag snabbt tog undan), för att han inte fick plaska i vasken i mer än några minuter (!) vid handtvätt, för att han inte fick öppna ytterdörren... osv,
Visst, vi kanske fick skylla oss själv lite... hade vi bara haft med nån bil och/eller filmen "Bilar" så hade han nog varit världens nöjdaste lille kille.
Men även om jag va såå irriterad o detta knappast hjälpte mot hjärnan som höll på att dunka ihjäl mitt pannben, så blir jag ledsen.
Känns som det bara är vi som ser hur glad han kan vara, hur charmig han är när han leker, dansar, gör sina olika miner o vill vi ska härma... hur han klappar på både oss o sin syster, är så mysig när han vill krypa upp i famnen, sjunger (eller skrålar) i sin systers microfon... Hur smart han är, när vi inser att det är VI som inte fattat vad han menar när han pekar o säger sin ord på japanska (blandat med ryska... ;-))
Tyvärr så känns det som andra tycker han är jobbig o gnällig. O ja, det kan han vara... jag kallar ju han för Gnällert. Men det är bara en liiten del av hans personlighet.
Nä, jag tycker han är världens goaste lilla kille, som får oss att skratta flera gånger per dag...
Älskar ju min lilla puchi!

O just det... Min kompis fick en liten son inatt! Lille Junior kom ca 1 mån för tidigt. Men de har väntat o kämpat o längtat! Nu får storasyster sällskap!
Grattis Kristina!

O ser nu att även Gaggstern o Ninchen tittar in o läser! :-p

2 kommentarer:

  1. ATt ha en Gnällert är en charm i sig!! Men så länge ni vet att han är underbar så räcker det!
    Och jag tycker inte han är gnälligare än mig! Dom kan nog ta varandra i hand :-D

    SvaraRadera
  2. :-p Bara triss att han inte kan vara på sitt bästa humör... ALLTID! Så hålls hans mammas nerver lite lugnare oxå!!

    SvaraRadera