runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



måndag 4 januari 2010

* CYKEL-KÄRRA & KÖTTFÄRS

Ja, då va man tillbaks i vardagen. Satte klockan imorse... men har såå svårt att gå upp när det är mörkt o kallt! :-(
Gjorde mig iordning o väckte barnen. Efter lite stress så va vi iväg. Med cykelkärran. Brukar inte cykla på morgonen utan vi burkar samåka på morgonen, men det hade blivit för tidigt nu efter lite senare rutiner under ledigheten.
O man har ju flex på jobb, så nu gjorde vi så här...
Men fy... det är ett jäkla meck!!
Så ser ni nån i stor, brun jacka, flåsandes, med 2 ihop-tryckta ungar i en neon-lysande vagn i rullator-speed... ja, då har ni förmodligen sett mig!! :-D
Ska bli såå skönt nu när mannen börjar plugga, då KÖR jag till dagis istället!! :-D

Hade bestämt med några vänner idag om att ses med barnen. Sagt o gjort... fixade köttfärs, snabbt o gott!
Tack R för att du handlade o underlättade allt! :-p
Va riktigt trevligt... ja, min lilla Gnällert va ju trött idag efter sin första dag på dagis, men han va nöjd framför "Monsters Inc" :-D
Riktigt kul att ses. Inte så ofta nu när man jobbar o både kvällar o helgerna flyger förbi.

Har varit glad o på glatt humör idag... vet inte varför. Hade en trevlig helg... träffat vänner... fyndade stolar. Glad för mannen som ska plugga till nått han verkligen är intresserad av...
Ja, är väl inne i en gladare period just nu.
Skönt!! Varit lite irriterad den senaste tiden, mycket pga boende-situationen. Men nu är det som det är. Det får ligga på is ett tag bara... NÅN dag ska vi väl hitta o ha "råd" med vårt drömhus (som ska ligga på rätt ställe, ha rätt antal rum, bra planering, o prisvärt!! :-D)

Hehe, tittar på "Raw Comedy Club" på 5an nu... Han komikern Mårten Andersson... ha, han är rätt lik min man !! (inte bara jag som tycker... men kanske inte alla som håller med? :-D)
Fast F e snyggare...

1 kommentar:

  1. Alltid kul när man är glad!! Och tackar även jag för igår!

    SvaraRadera