runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



måndag 1 november 2010

* PÅ PLATS

Ja, då va vi här... Inflyttade o på plats.
Själva flytten gick snabbt, 8.30 kom killarna, o 11 åkte de från huset!
Men gud vad det e mycket jobb.
Inte bara att packa upp, utan att hitta nya platser för allt. Har tex mindre köksskåp, inget städskåp o hälften så stort skafferi... :-o
En stoor klädkammaren, men inga små...
Men det känns jättebra. Vill bara ha ordning! O att var sak ska ha sin plats.

Idag va vi även på dagis O det gick bra... Dottern gick tom iväg själv med en fröken (eller förlåt, pedagog)... hon pysslade med några andra flickorn som va rätt nyfikna på henne. Sonen lekte o skrattade.
Men... men det gör ändå ont. Fast det e MITT problem, o nått jag inte ska försöka visa inför barnen, o det är det att, fast det inte är nått fel på pedagogerna, de verkar faktiskt trevliga, ja så vet jag att jag aldrig kommer hitta nån jag gillar lika mycket som fröken Anna.
Men men, bara att acceptera. Ingen kommer kunna leva upp till henne, så lika bra att inte ha några krav... :-(

Nu ska jag försöka fixa till mina naglar som tagit rejäl stryk av allt målande, lacknafta, upp-packande o bärande!

1 kommentar:

  1. Skönt att ni kommit på plats, även om det tar tid innan man är helt uppackad och känner att "jaha - nu bor vi här!"

    Och bra att barnen verkar gilla nya dagiset. Även om din Anna inte finns där!

    SvaraRadera