runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



måndag 7 december 2009

* HELGEN SOM GÅTT...

Lördagen... Vi flängde hit o dit kändes det som... o det hade väl egentligen inte varit några problem om det inte va för ett dunkande huvud, värkande tandkött o bultande bihålor!! :-o

Gick på teater med en dagiskompis o mamma. Vi såg "Loranga, Mazarin & Dartanjang" på Hipp/Malmö Stadsteater.
Började med fika i stan innan... valde ett café som vanligtvis (vardagar, mitt på dan) är rätt lugnt o mysigt med "hemma"-lagad mat, men nu va det så klart fullt med folk, kändes trångt o med störig musik i "bakgrunden".
Hade iaf en trevlig dag med vännerna o flickorna hade det kul, även om inte pjäsen va nån höjdare (den andra mamman somnade!! hehe!!)
Sen direkt hem till min mamma för att fira min styvbror som fyllde 20. (vid detta laget va jag så täppt, fick knappt in 10% luft genom näsan... snöt o snöt, o det gjorde bara saken värre!!)
Efter 45 min där så hem o lämna dottern för att sen åka vidare till vännen V för lite ost o skitsnack! Mycket trevligt.
Blev lite sent, men så blir det ju oftast när man har trevligt! ;-)

Söndagen sov jag lääänge... ändå tills 10.30... :-o När hände DET senast?? (sov med öronproppar, så hörde inte gangstrarna som röjde på andra sidan glasdörrarna!! :-D).
Sen va det bara upp o förbereda paj. Skulle på middag hos min barndoms-kompis M, med min andra barndoms-kompis K o våra familjer.
Vi gjorde vars en paj så det blev mycket och god mat!
Va kul att ses o blev bestämt att vi ses även på Nyår.
Blir säkert trevligt!
Hem o nattade de små, som blev alldeles för sent.
Sen blev det film-kväll... Blev Twilight. Har ju varit så mycket snack om böckerna/filmerna så det va väl dags att se vad alla pratat om.
O även om den inte va vad jag förväntat mig, så va den riktigt bra.
Ikväll blir det "New Moon".

Idag har vi även klätt vår julgran!! Vår stoora gran!! :-D
90cm!! Hehe...
Brukar åka o hugga gran med mina föräldrar (eller ja, min mamma och hennes sambo... men det tar båda länge tid att säga och skriva!!), men känns bara för stort projekt detta året när sonen e 1.5 år.
O han kommer nog dra ner granen väl här hemma... så dottern åker med dem ut o hugger deras gran. O vi har vår lilla 90cm, plastiga!! (hmm... den har fått lika mycket pynt som en stor vanligtvis har!!)

Nä, nu va det färdig babblat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar