runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



tisdag 15 december 2009

* EN VARDAG HOS OSS!!

Dagen börjar för min del kl 06.00. Tanken e att jag ska upp före de andra eftersom jag tar längst tid (hmm... det tar längre o längre för varje år som går oxå!? :-o)
06.15 ska resten upp.
06.50, hela familjen ska vara utanför dörren o på väg ner i bilen. Tar med min cykel, hänger på.
Kör till dagis, tar vars en unge till vars en avdelning...
Kör vidare mot stan... jag o cykeln släpps av.
Är på jobb 6-7 h, beroende på dag! ;-) (sååå skönt att jobba 80%... rena lyxen...!)
Sen börjar den jobbiga delen... 4 av 5 dagar så regnar det lagom till jag ska bege mig mot dagis. Hatar, verkligen HATAR att cykla när det e regnigt o kallt!!
Kommer till dagis... hämta 2 ungar, klä på 15 lager... protester... klä på vantar 6 gånger (eftersom sonen drar av dem!!) På med hjälmar...
På med 2 ungar på en cykel!! Suck för bara den biten...
Hem, kalla o frusna!!
Öppnar dörren o inser att det ser likadant ut som imorse när vi lämnade kaoset... eller kanske tom värre ?? (för på morgonen va det mörkt plus stressen som gjorde att man inte såg all röra... disk.. leksaker... pyjamaser m.m. m.m. m.m.!!)
Plockar undan, så gott det går innan de små gangstrarna rör upp det igen.
Påbörja middagen... som inte är förberedd!! Hmmm. Nått som går snabbt..?
Mannen kommer hem. Vi sätter oss äntligen... då skriker den minste för han vägrar haklapp! O han kan INTE äta utan att spilla... här ska man vara glad om man slipper få middagen på väggarna eller gardinerna!!
Dottern bara rör runt i maten... sjunger... o oj... ont i fingret... måste hämta plåster...
Mannen rör knappt maten... Nähä... Lönt att äta en sen lunch, o extra stor dessutom...??! Grrrr... o jag som äter mindre portioner nu... kunde likagärna ha ätit annat... så varför laga mat ens??
Jaja... blev rejäla rester att lägga i frysen... suck.
Nu sover barnen, sitter vid datorn o TVn... o om lite mer än 9 h börjar samma sak om igen... o igen... o igen...

Hehe, märks att jag behöver ledighet va?? Ska bli såå skönt att vara jul-ledig lite!
Ska inte jobba på hela 2 veckor!! O vi ska båda vara lediga för en gångs skull!!
:-)
Nä, nu ska denna sura kärringen fixa med lite foto till julen!

1 kommentar: