runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



onsdag 10 augusti 2011

* NOSTALGI & SORG

Idag värmde det till i mamma-hjärtat... Dottern sprang hem till grann-kompisen när vi kom hem från dagis/fritids. De kom snabbt hem, med matchande halsband. Silverhjärtan... en där det stod "Best" o på den andra stod det "Friends"... aaaaw!!
Minns när jag o min kompis M oxå hade liknande halsband!
O så är jag såå glad att hon o grannflickan har funnit varandra! Det gör ju helt klart livet lättare för oss o roligare för dottern, att hon har en kompis så nära. Att de dessutom hamnat i samma klass är ju oxå kul...
För just nu är det mycket som händer här. Har precis skolat in dottern på fritids (som är i samma lokaler o med samma personal som skolan, som börjar i nästa vecka), sonen har slutat med blöjor. Till helgen ska vi även gå o lämna napparna hos napptrollen i skogen (i utbyte mot presenter).
Vi har varit på första bio-besöket hela familjen... Och så börjar jag se ett slut på mitt jobb-projekt. Tvättstugan har blivit fräsch o funktionell. O det inbyggda skåpet under trappan börjar ta form.

O sen har det tyvärr även hänt nått jättejobbigt.
Min morfar har gått bort. Efter en tids kämpande mot sin 3e cancer-sort så förlorade han.
Min pigga mormor ska nu försöka vänja sig vid ensamheten o hitta ett nytt sorts liv.
Snart begravning.
Saknar honom och tänker på honom. Hoppas han är fri från sitt lidande och att vi kommer ses igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar