runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



måndag 6 september 2010

* DET JOBBIGA

Idag gjorde jag nått som jag tycker e extremt jobbigt. Berättade för favvis-fröken (både vår och dotterns) att vi ska flytta.
Kunde inte hålla emot tårarna. Denna fröken, eller pedagog, är helt underbar. Hon har haft dottern sen hon började, som 18-månaders. Hon skolade in henne, hon har följt henne. Hon har varit dotterns trygghet o vår.
Vill ha med henne när vi flyttar till nytt dagis... Kommer sakna de andra oxå, o även 2 av sonens pedagoger. Men det är nått speciellt med A... Hon är rak, ärlig, rolig o inspirerande. Hon verkar tycka om sitt jobb o tycka om barnen. Man kunde prata med henne om allt, jobbigt som roligt...
Det kommer bli svårt att fylla de skorna.
Men idag sa jag det högt... "Vi ska flytta o byta dagis..."
En jobbig morgon som höll i sig hela dagen.

3 kommentarer:

  1. Usch, jag förstår precis din känsla. Fy, så jobbigt...
    Men det kommer säkert att bli jättebra och stort grattis till att ni äntligen ska flytta!
    Noels och vår favoritfröken slutade nu i somras. Det kändes också väldigt tråkigt... Man får vara glad för den tiden de haft...
    Tack för korten! Skicka gärna fler!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Så glad att jag slapp göra det du fått göra. Jag hade också börjat gråta!

    Men det kommer fler pedagoger, förhoppningsvis lika bra som er A.

    SvaraRadera
  3. Kristina:
    Ja, en annan favvis, en härligt flummig kille, slutade nu i somras... va oxå jättejobbigt.
    Mailar ikväll (påminn gärna om jag glömmer!! ;-))

    Rebecka:
    Just nu känns det inte som det kommer finnas nån lika bra... men men... kan ju vara trevliga för det... :-(

    SvaraRadera