runt o runt o runt... livet i ett hamsterhjul!!



söndag 9 januari 2011

* HÄRLIG HELG!

Har haft en riktigt härlig helg. En sådan helg som gör det helt ok att jobba på måndagen.
En helg av härliga vänner, glada barn o god mat.

Fredagen va bara en slappedag med familjen. Vårt veckliga fredagsmys med godis o film.
Lördagen va ett stort frågetecken då våra planerade gäster tyvärr fick avboka då deras lilla dotter hade hööög feber! :-(
Men istället hade vi Kristina o familj på lunch o lek-besök. För att sen avlösas av andra vänner på middag...
Bjöd på en rätt jag inte gjort på mååånga år (8?). Pannerade kycklingfiléer (ägg-gula o mjöl), o grön, platt pasta med olja, basilika o röd paprika.
O sen den lite speciella såsen... Smör m buljontärning, creme freiche, vitt vin o saffran!
Är supergott! O färgerna är ju verkligen en fröjd... det klara gula, gröna o röda.
Kommer helt klart inte dröja 8 år tills nästa gång!!
Husmor som jag är (??!) så bakade jag oxå... Kladdkakemuffins med smälta mini marshmellows ovanpå...
Gästerna stannade länge o det va riktigt trevligt o spontant.
Idag har jag haft 2 av mina favoriter på besök... 2 från dagis-maffian. Gamla dagis dvs...
Barnen har lekt, busat o skrattat... o inget bråk!
Vi mammor snackade o smuttade på lite vin...

Nu leker dottern hos grannen, sonen har däckat i soffan (ja, lite sent jag vet... men blev ingen middagslur idag!) o mannen kliver snart in genom dörren.
Blir väl en enkel middag idag o sen en dejt med mannen när barnen somnat!
:-)

Känner mig helt klart laddad inför en ny arbetsvecka (oj, UTAN nån röd, ledig dag!! :-o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar